اخبار

بزرگداشت مقام هنری ابراهیم سپهری

بزرگداشت مقام هنری ابراهیم سپهری
آیین بزرگداشت ابراهیم سپهری، نوازنده سه تار، عصر چهارشنبه 16 اسفند ماه ساعت 17 با حضور اهالی فرهنگ و هنر، در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران، ابراهیم سپهری از شاگردان احمد عبادی، نوازنده برجسته سه‌تار است. وی سالها در عرصه سهتار نوازی فعالیت کرده و خدمات فراوانی در این حوزه انجام داده است.

در ابتدای این مراسم سید عباس سجادی، ضمن خوشآمدگویی به حاضران اظهار داشت:« کرمانشاه سرزمین عجیبی است. این اقلیم به دلیل جایگاه تاریخی، جغرافیایی و سوقالجیشی خاص خود در طول تاریخ اقامتگاه بسیاری از کاروانهایی بوده که به سرزمینهای دور میرفتهاند. این خاصیت جغرافیایی و پتانسیل خاص فرهنگی این سرزمین  موجب شده تا امروز کرمانشاه جایگاه و پایگاه جدی و قابل اعتنایی در عرصه موسیقی ایران به شمار رود. ما شخصیتهای بسیار بزرگی در عرصه فرهنگ و هنر در کرمانشاه داریم، که نمونههایی از این دوستان امروز در این مراسم حضور دارند. البته باید گفت تمام نسل نژاد کردهای ایران زمین جزو افتخارات کشور عزیز ما هستند. خوشبختانه تنوع فرهنگی در این مرز و بوم به گونه ای است که به این یکپارچگی تحت  یک نام، به عنوان ایران، افتخار میکنیم. امشب آیین بزرگداشت شخصیت نازنین و دوست داشتنی جناب سپهری که سالهای سال دورادور به ایشان ارادت داشتم را در فرهنگسرای نیاوران برگزار میکنیم. بسیار خرسندم که امشب به همت تمامی عزیزان، به ویژه جناب آقای حیدری، این فرهنگسرا میزبان اهالی فرهنگ و هنر به ویژه اهالی موسیقی است.»

گفتنی است در این مراسم که با حضور استاد شهرام ناظری، دکتر محمدعلی سلطانی، استاد علی اکبر مرادی، دکتر فریبرز رستمی، مهدی رستمی، و مجید رضایی برگزار شد، شهرام ناظری، مهدی رستمی و مجید رضایی برای حاضران به صورت بداهه  سه تار نواختند. همچنین علی اکبر مرادی دقایقی به نوازندگی تنبور پرداخت.

۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ۱۶:۱۳
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران |